Fri frakt på allt        |         Snabb leverans

MobileFriend

Returer & reklamationer

Returrätt/Ångerrätt

Hur returnerar jag min order?

Du har som kund rätt att returnera din produkt inom 14 dagar från det att du mottagit din produkt. I ditt paket har du fått en följesedel med instruktioner om hur du ska gå tillväga. Vi ber dig att säkerställa att du returnerar din produkt i samma skick som du fick den. Använd samma emballage som du mottog din order i och returnera paketet till:

WAMF AB Retur
Kontorsvägen 16, Löddeköpinge
Sverige

Vänligen notera att beställaren är ansvarig för returkostnaden.

Saknar du retursedlar?

Om du saknar retursedlar, vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.

Hur gör jag ett byte?

För att byta en produkt ber vi dig returnera produkten för återbetalning och lägg sedan en ny order på vår hemsida.

Återbetalning

När vi mottagit, registrerat och godkänt din retur/reklamation gör vi en återbetalning till det konto som du använde vid ordertillfället. Pengarna beräknas sedan finnas på ditt konto inom 3–5 dagar. Observera att returprocessen kan ta upp till 14 dagar.

Ångerrätten/returrätten gäller inte för följande typer av varor:

(a) Varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller på annat sätt har en tydlig personlig prägel;
(b) Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl.
(c) Donationer kopplade till ditt köp – om du har donerat till välgörenhet i samband med ditt köp gäller inte ångerrätten för donationen (men för övriga varor). Vid beställning av varor där ångerrätt inte gäller kommer du att informeras om detta tydligt.

Reklamation

Det är jätte viktigt att du som kund noggrant undersöker din beställning vid mottagandet. Om någon av dina produkter skulle vara defekt när du tar emot din order, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på Info@mobilefriend.se. Vid kontakt, var vänlig och specificera ditt ordernummer och bifoga en bild på den skadade produkten, tillsammans med en tydlig beskrivning av problemet.

Vänligen notera att garantin från MobileFriend inte täcker följande:

  • Fel eller skador orsakade av missbruk eller vårdslöshet, såsom slag, bucklor, klämskador, montering/demontering eller tappade produkter.
  • Estetiska modifieringar, defekter och skador till följd av normalt slitage och åldrande, såsom mindre repor, slitage, förändringar i form eller färg och flagning.
  • Installationsfel, inklusive bubblor, damm och sprickor.
    Defekter och skador orsakade av yttre faktorer såsom tapp, stöld, brand, vatten, naturkatastrofer, extrem kyla eller extrem värme.
  • Att inte följa skötselanvisningarna kan också leda till att garantin upphävs.

Observera att garantin endast täcker själva produkten; mobiler, hörlurar och datorer täcks inte av vår garanti. Vänligen kontakta ditt försäkringsbolag angående dessa enheter.

Produkter som köpts hos någon av våra återförsäljare kan inte returneras, bytas eller reklameras hos oss. Vänligen kontakta din återförsäljare för eventuella problem som uppstår med produkter som köpts från dem.

Garanti

MobileFriend:s garanti är giltig i upp till 1 år efter köptillfället och täcker tillverkningsfel, inklusive problem med form, lim och sömmar. Om du upplever något garantiproblem, vänligen kontakta vår kundtjänst på Info@MobileFriend.se och se till att inkludera ditt ordernummer för snabbare hantering av ärendet.

Kampanj

30-50%
Silikonskal

Kampanj

30-50%
Genomskinliga skal